Beschrijving van alle modellen superieure KOGA vakantiefietsen.

Alle KOGA vakantiefietsen zijn handgemaakte Nederlandse fietsen van de betere (A+) klasse.
De achterliggende gedacht van KOGA is dat de fiets op verre reizen heel moet blijven. Ze gaan bijzonder lang mee, krijgen een betere lakbehandeling, ze zijn mooier afgewerkt.
Ze zijn voorzien van de betere onderdelen en ze rijden dan ook gewoon beter.
Ze hebben MET VEEL BAGAGE EEN STABIEL RIJGEDRAG.
De FRAMEMAAT … Ja welke heeft u nodig? In de advertenties staat de gebruikelijke lichaamlengte die hoort bij de framemaat. TWIJFELS over de maat van het frame? Ik heb dit soort fietsen meestal ook wel in andere frame-maten. Trouwens.. na een kleine AANPASSING zullen ook de DAMES (die niet in rokjes rijden) alle herenfietsen van deze modellen goed kunnen waarderen.

FIETS-COMFORT van Alle KOGA Vakantiefietsen:
a. De STUURKOP is in hoogte VERSTELBAAR, zodat u de afstand tussen stuur en zadel en de stuurhoogte kunt wijzigen.
b. Voor wisselingen in de fietshouding is de fiets uitgerust met een VLINDERSTUUR, BUFFELSTUUR of met een RECHT stuur, met fijne (soms ergonomische) handvatten en BAR-ENDS.
c. De keuze van een zadel is uiterst belangrijk en zeer persoonlijk. Soms zit er een leren Brooks of Terry zadel op, sommige mensen zweren er bij. Maar het ZADEL kan bij mij eventueel verwisseld worden.
Dit zijn zeer belangrijke eigenschappen van alle KOGA vakantiefietsen om ONNODIGE VERMOEIDHEID en PIJN aan handen, schouders, achterste, nek of rug zoveel mogelijk te voorkomen:

KOGA RANDONNEURS:
Het FRAME van deze superieure en tevens eenvoudige vakantiefiets of reisfiets is gemaakt van lichtgewicht en hoogwaardig CROMOLY STAAL.
Afhankelijk van het bouwjaar weegt dit werkpaard 17, 18 of 19 kg.
Geschikt voor achterop veel bagage, maar ook voorop kan veel bagage.
De voorvork is ongeveerd.
Over het algemeen hebben ze een TUBUS kwaliteits voor-BAGAGEDRAGER (lowrider) met extra standaard.
Zeer sterke 28 inch VELGEN, met sterke spaken en bovendien 4 EXTRA SPAKEN IN HET ACHTERWIEL
BANDEN van de betere klasse, met verstevigd loopvlak (antilek). Vaak van Schwalbe.
De VELGREMMEN zijn eenvoudig maar van zeer goede kwaliteit en zeer effectief, u kunt eventueel zelf de kabels en remblokjes onderhouden.
Afgemonteerd met het superieure Shimano DEORE XT systeem, afhankelijk van het bouwjaar heeft hij 27 of 30 VERSNELLINGEN.
De VERLICHTING, voor en soms ook achter, wordt van energie voorzien door een krachtige, bijna weerstandsloze NAAFDYNAMO in het voorwiel.
Helaas zijn ze tegenwoordig niet meer in deze uitvoering nieuw te bestellen, maar alleen nog naar wens samen te stellen ( Signature uitvoering ).

KOGA TRAVELLERS:
Het zeer stijve FRAME van deze robuuste vakantiefiets of reisfiets is gemaakt van lichtgewicht en hoogwaardig ALUMINIUM.
Afhankelijk van het bouwjaar weegt dit aluminium werkpaard 16, 17 of 18 kg.
Geschikt voor achterop veel bagage, maar ook voorop kan veel bagage.
De voorvork is ongeveerd.
Voor het geval dat hij er nog niet op zit… Er kan een Tubus kwaliteits voor-BAGAGEDRAGER (lowrider) op gemonteerd worden, al dan niet met een extra standaard.
TWIJFELS over de maat van het frame? Ik heb dit soort fietsen meestal ook wel in andere frame-maten.
Zeer sterke 28 inch VELGEN, met sterke spaken.
STEVIGE allround BANDEN
De VELGREMMEN zijn eenvoudig maar van zeer goede kwaliteit en zeer effectief, u kunt zelf de kabels en remblokjes onderhouden.
Soms hebben ze MAGURA HYDRAULISCHE VELGREMMEN ook van zeer goede kwaliteit en zeer effectief, u kunt zelf zeer eenvoudig de blokjes vervangen.
Afgemonteerd met het goede Shimano DEORE LX systeem. Afhankelijk van het bouwjaar heeft hij 27 of 30 VERSNELLINGEN.
De VERLICHTING voor en soms ook achter, wordt meestal van energie voorzien door een krachtige, bijna weerstandsloze NAAFDYNAMO in het voorwiel.
Soms werkt de verlichting op batterijen.

KOGA WORLDTRAVELLERS:
Het zeer stijve FRAME van deze meest robuuste vakantiefiets of reisfiets is gemaakt van lichtgewicht en hoogwaardig ALUMINIUM.
Afhankelijk van het bouwjaar weegt dit aluminium werkpaard 16 of 17 kg.
Geschikt voor achterop extra veel bagage, maar ook voorop kan veel bagage.
De voorvork is ongeveerd. Over het algemeen hebben ze een Tubus kwaliteits voor-BAGAGEDRAGER (lowrider) al dan niet met een extra standaard.
Het bijzondere SLOPING FRAME met daardoor de kleine FRAMEMAAT, is bij dit model voor sommigen misleidend…
Ja welke heeft u dan nodig? In mijn advertenties staat de gebruikelijke lichaamlengte die hoort bij de framemaat.
TWIJFELS over de maat van het frame? Ik heb dit soort fietsen meestal ook wel in andere frame-maten.
Door het aflopende frame zullen trouwens ook de DAMES (die niet in rokjes rijden) de herenfietsen van dit model meestal goed kunnen waarderen.
Zeer sterke 28/29 inch VELGEN, met sterke spaken en soms 4 extra spaken in het achterwiel.
Extra BREDE banden, zeer STEVIGE BANDEN, die zowel op de weg als op zachtere ondergronden zeer goed rijden, ook onder moeilijkere omstandigheden.
De MAGURA HYDRAULISCHE VELGREMMEN zijn van zeer goede kwaliteit en zeer effectief, u kunt zelf zeer eenvoudig de blokjes vervangen.
Afgemonteerd met het superieure Shimano DEORE XT of SLX systeem. Afhankelijk van het bouwjaar heeft hij 27 of 30 VERSNELLINGEN.
De VERLICHTING, voor en soms ook achter, wordt van energie voorzien door een krachtige, bijna weerstandsloze NAAFDYNAMO in het voorwiel.
De bijzondere wereldkaart-camouflage print in de lak en de kleuren geven de Worldtraveller een zeer aparte uitstraling.

KOGA SIGNATURES zijn handgemaakte (Custom made) Nederlandse fietsen van de betere (A+) klasse. Er kunnen dus veel verschillende variaties zijn.
Ze zijn namelijk door de eerste koper naar wens samengesteld door KOGA.
Het framemodel van de fiets kan een lichtgewicht aluminium HEREN-frame zijn. Of een lichtgewicht aluminium LAAG DAMES frame zijn. Of een lichtgewicht aluminium HOOG DAMES frame zijn.
Het zeer stijve FRAME van deze robuuste vakantiefiets of reisfiets is gemaakt van lichtgewicht en hoogwaardig ALUMINIUM.
Geschikt voor achterop veel bagage, maar ook voorop kan (soms) veel bagage. Afhankelijk van het bouwjaar weegt dit aluminium CUSTOM MADE model 15 tot 18 kg.
Er kan meestal een Tubus kwaliteits voor-BAGAGEDRAGER (lowrider) op, al dan niet met een extra standaard.
TWIJFELS over de maat van het frame? Ik heb dit soort fietsen meestal ook wel in andere frame-maten.
Ze kunnen ONGEVEERD zijn. Of uitgerust met korte FEATHERSHOCK vering. Of zelfs met VERING MET DUBBELE VEERPOTEN (soms uitschakelbaar door een schakelaar op het stuur)
De VELGEN… Dat ligt er aan wat er door de eerste koper gekozen is. 36 of 40 spaken in het achterwiel.
De REMMEN … Dat ligt er aan wat er door de eerste koper gekozen is. Velgremmen met kabels, hydraulische velgremmen, hydraulische schijfremmen.
Het versnellingsysteem…. Dat ligt er aan wat er door de eerste koper gekozen is. Deore, Deore LX, Deore XT. 27 of 30 VERSNELLINGEN.
De FRAMEMAAT… Ja welke heeft u dan nodig? In de advertenties staat de gebruikelijke lichaamlengte die hoort bij de framemaat.
TWIJFELS over de maat van het frame? Ik heb dit soort fietsen soms ook wel in andere frame-maten.
De VERLICHTING, soms op BATTERIJEN maar soms wordt de verlichting voor en soms ook achter, van energie voorzien door een krachtige, bijna weerstandsloze NAAFDYNAMO in het voorwiel.